سرخط خبرها

بزرگداشت اسماعیل خلج و آتش تقی‌پور در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر: ۲۰۸۸۸۹
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
بزرگداشت اسماعیل خلج و آتش تقی‌پور در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر
بزرگداشت اسماعیل خلج و آتش تقی‌پور از پیشکسوتان تئاتر کشور در مراسم اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با برپایی مراسم بزرگداشت در آیین پایانی، از اسماعیل خلج و آتش تقی‌پور دو پیشکسوت عرصه تئاتر به پاس سال‌ها فعالیت آن‌ها تجلیل می‌کند.

اسماعیل خلج نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، متولد آذرماه ۱۳۱۵ و خالق آثاری همچون پاتوق، پاانداز، حالت چطوره مش رحیم؟، گلدونه خانم، باجه، جمعه کشی، قمر در عقرب، بابلی ها، عبید زاکانی، شبات، خر خریدن خالو، حمد آقا برسکو است؛ او درزمینه‌های مختلف هنری از جمله نقاشی، عکاسی، شعر و بازیگری نیز آثار متعددی از خود بر جای گذاشته است.

آتش تقی‌پور بازیگر و کارگردان تئاتر، متولد فروردین ۱۳۲۴ که فعالیت خود را از سال ۴۶ درزمینه بازیگری تئاتر آغاز کرده و بازی در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و بیش از ۱۰۰ تئاتر، سریال و تله‌فیلم از جمله فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت تئاتر است.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است، مراسم اختتامیه این رویدادروز پنجشنبه ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->